A TOUCH OF MY [new] LIFE.

a hole new world.

15.3.11

En ny tjej i en främmande stad

Nu har jag gjort om och gjort lite nytt eftersom allt annat i mitt liv är förändrat numera. Jag har ju flyttat till Gävle förra veckan med min fina Simon. Det går hur bra som helst och det är jättefint i våran lilla 1:a.

Det var inte förrän idag som vi fick internet och det är det jag ägnat hela dagen åt i stort sett, att ringa till Telia för att få reda på hur man ska göra. Nu är det bara lite TV-kanaler som fattas, men det kommer troligtvis denna veckan någon gång sa dom....

Allt är ju inte frid och fröjd som man kan tro.. Jag har ju inget jobb ännu så det är mitt uppdrag imorgon. Min underbara sambo skrev ut mitt CV och min underbara mamma skickade mitt personliga brev till mig på posten. Men i vilket fall som helst så kommer jag snart ha jobb i alla fall, det har jag bestämt! :)

Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt med något som är så simpelt egentligen, vad man ska laga för middag.. Hur svårt kan det vara liksom? Men jag har lyckats laga 2 middagar HELT själv än så länge och vi får väl se vad jag ska hitta på för roligt imorgon. Jag skar mig på en supervass kniv 2 GÅNGER idag när jag skulle fixa kyklingen, hur kass är jag? haha!

Nu är det bara att vänta in min fina man tills han kommer hem från träningen.

pussi

1 kommentar:

Telia sa...

Hej Patricia!

Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice.
Hoppas du kommer till rätta i Gävle och blir nöjd med oss som din leverantör.
Ha en fortsatt bra dag.

Med vänlig hälsning
Christian Jensen, Telia Kundservice