A TOUCH OF MY [new] LIFE.

a hole new world.

18.4.11

keep your strength.

Tjena!

Fortfarande sjuk och har därför typ inte orkat skriva något. Helgen såg i alla fall ut som så att Simon bjudit med mig då GGIK skulle ha middag på Estraden eller vad det heter som säsongavslutning. Jättegod mat och roligt att få träffa lite nytt folk. Efter det åkte vi hem till Philip där hela gänget var och satt och rökte vattenpipa. Vi blev inte så långvariga för jag hade feber och världens hosta.

I lördags hade Jossan nr1 ordnat partaj eftersom hon precis fyllt 18. Så där var det också massa god mat och massa trevliga människor. Senare mot kvällen kom även våra älskade pojkvänner <3 Det slutade med utgång, men inte speciellt länge eftersom jag fortfarande mådde dåligt. Jag fick betala taxi åt alla ner på stan och har inte fått en krona för det :( Sedan när jag och Simon skulle hem så missade vi bussen så vi började gå istället.. men båda hade sådan sjuuuuk skoskav så vi ringde taxi...... så sjukt ovärt egentligen men vi kunde verkligen inte gå så det var väl det enda rätta just då.

Igår blev en hur lugn dag som helst. Det tog jättelång tid för oss att ens komma upp ur sängen men när vi väl hade gjort det så gick vi och köpte pizza (a) efter det satt vi ute i solen en stund och tog det lugnt för sedan städade vi lite och gick sedan en promenad i det fina vädret och handlade det absolut viktigaste.

Det jobbigaste var ju att vi hade ju glömt köpa mer än hälften av sakerna vi skulle köpa så vi fick ändå ta bilen på kvällen och åka och handla. Det var liksom jätteviktiga saker som toapapper, nässpray & kaffe.... haha lite segt om vi inte haft toapapper i alla fall :D

Idag är det ju en ny dag och jag trodde verkligen att jag skulle ha blivit frisk tills idag men vaknade och mådde så jäkla dåligt. Hostar så mycket att jag spyr och har knappt någon röst kvar. Skulle egentligen jobbat idag och hade verkligen längtat efter att få jobba igen men nejdå. Ne men jag kände att det aldrig hade funkat. Så nu hoppas jag bara på att jag ska bli frisk tills imorgon så att jag kan jobba då istället :) Men det ska jag, det har jag bestämt :)


Simon är och tränar och jag sitter och läser en bok som mamma skickade till mig på posten. Det är Jessica Andersson´s självbiografi och jag har redan läst hälften typ. Riktigt bra, så den rekommenderar jag starkt! Nu ska jag snart orka resa mig upp ur soffan för att laga lite tacos till mig och älsklingen. Hade typ kunnat äta tacos varje dag <3

Inga kommentarer: