A TOUCH OF MY [new] LIFE.

a hole new world.

20.4.11

like knives.

Godmorgon!

Inge jobb igår och inge jobb idag. Detta är skit verkligen! Men nu har jag tagit tag i det och ringt till Vårdcentralen så att dom kan kolla om det är något och i sådana fall få medicin, för vi åker ju till fjällen imorgon.

Det här tog jag mig an igår (även fast jag var sjuk.. jaaaaaa ja veeet, det suuuuuger...) men så är det när man flyttat hemifrån. Då kan man inte ligga och lata sig när man är sjuk, för det finns ingen annan som gör sakerna åt dig. Och Simon jobbar ju hela dagarna så han vill nog inte ställa sig och diska det första han gör när han kommer hem, även fast jag vet att han gärna skulle göra det för min skull.



Sitter och väntar på att jag ska ta bussen till läkarn, men ska inte vara där förrän 10:20 så det är lite segt.

När jag varit där ska jag handla lite, typ flingor.. Det går säkerligen ett flingpaket om dagen här hemma xD Men när jag har handlat kanske jag ska vila lite för mår inge bra alls. Sen ska jag ner på stan för dom ringde från vikariepoolen igår och ville att jag skulle komma dit idag vid 13:30. Det ser jag fram emot :)

Sen ska jag hem och SOVA och bli frisk. För när Simon kommer hem ska vi börja packa och åka runt och fixa de saker som vi ska ha med. Vi ska betala räkningar innan vi åker också. Men med vilka pengar då liksom. Har inga pengar alls typ... känns skittråkigt och speciellt när jag vet att jag inte kommer ha någon hög lön alls.

Nu är det så att jag vet att Simon får bra lön denna månaden så jag vet att det kommer lösa sig. Men det är själva grejen med att man vill så gärna betala för sig själv när det faktiskt är vårt egna. Och att man vill känna att man bidragit till någonting. Att flytta ifrån sin familj är ju helt klart det jobbigaste, men detta är också något som jag tycker är jobbigt. Att inte veta om man får pengar nästa månad.. Får jag någon lön denna månaden? Hur mycket i sådana fall? Ah, sånt går man runt och funderar över.

Jag tror det är dags för mig att skriva in mig på A-kassa..

Inga kommentarer: