A TOUCH OF MY [new] LIFE.

a hole new world.

15.9.11

kaninunge i tvätten

Hallo!

Idag har varit en riktig pissdag idag, och det har det varit sen i morse. Först när jag ska åka till jobbet upptäcker jag att det har blivit punka på cykeln.... IGEN! Så jag får leda bort cykeln till OK för att pumpa däcket, för hela cykeln skakar när man cyklar. Först efter att jag cyklat en bit så märker jag att hela cykeln börjar skaka igen, och fattar då att det inte hjälpte att pumpa den. Var hur nära som helst på att komma försent, men som tur var så hann jag ändå.

Sen när jag väl var på jobbet så mådde jag skitdåligt hela tiden. Orkade inte göra något och personalen frågade hela tiden om jag verkligen mådde bra. Och nej, det gjorde jag verkligen inte så jag åkte hem från jobbet redan vid halv 2. Känner mig lite bättre nu, men det är ju skillnad på att vara hemma och att vara på förskolan med 40 skrikiga barn. Men känner mig fortfarande helt slut så det blir vila som gäller för min del, både idag och imorgon.

När man är sjuk och inte mår bra så vill man ju bara hem så fort som möjligt, men jag fick ju leda cykeln hem. Hur kul är det då? Passade på att posta lite brev när jag ändå gick förbi affären.

Nu till något helt annat. Kolla vad jag hittade när jag var påväg ner till tvättstugan nyss!!!!


En liten harunge i trappen! Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Ska jag ta bort den därifrån, eller ska jag bara låta den vara och låta den hitta ut själv? (det finns sån där lucka för katterna på dörren). Hjäääälp...

Inga kommentarer: