A TOUCH OF MY [new] LIFE.

a hole new world.

9.9.11

festar med grisar.

Hej hej hej. 

Jag vet att jag är kass på att uppdatera ofta, men jag gör så gott jag kan. För när jag inte orkar skriva något, då vill jag ju inte bara skriva för att jag måste. Men men, nu skriver jag ju så då är det ju inget att diskutera. :)

Förra helgen hade vi våra vänner här hemma och partajade lite eftersom vi nyss fyllt 20. Vi firade det ju även när vi var nere hos mamma och pappa, men vi ville ju verkligen fira detta med våra vänner här också. Så det gjorde vi. Och hur söta är dom inte då? Vi fick en gris som är en dockningshögtalare för iphone. Hur grym är den inte då? Den står nu i våran bokhylla. Asså man trodde verkligen inte att det skulle vara bra ljud ur den för den är så himla liten, men det är asbra ljud!! :D + tycker det är lite coolt att det lyser grönt ljus ur munnen på grisen. Hihi :) Här nedan finns en bild på hur den ser ut. 

Tack alla våra fina vänner för att ni ville fira detta med oss och tack så jättemycket för de fina presenterna vi fick. Vi hade hur trevligt som helst, skitkul! :D 



På tal om presenter och sådär så har jag inte visat det (tror jag inte i alla fall) men jag fick en sjuuuukt snygg jacka/kavaj av Simon när jag fyllde år. Det är Kenzas mockajacka/kavaj som bara är hur snygg som helst! Det har du gjort bra Kenza! Alla detaljer är så snygga så jag dör och jag bara älskar den. Här nedan har vi skönheten:


Nog om det. Nu är jag sjuk igen.. och fick tacka nej till en dags arbete nu. Känns pissigt men finns inte så mycket att göra åt saken just nu. Jag håller nog på att få ögoninflammation nu också, så det är härligt. Men jag har jobbat typ varje dag det senaste två veckorna så en dag hit eller dit gör kanske inget. Men ändå.. det suger att vara sjuk. 

Alla ni som fortfarande bor hemma borde bara njuta utav den stunden. Nu menar jag med städning och andra hushållssysslor. För jag och Simon träffas ju bara en jättekort stund efter jobbet och sedan drar han på innebandyträning, sedan kommer han hem vid typ 9-10 och DÅ kan vi umgås. Men det där med städning.. detta innebär att antingen får vi städa klockan 9-10 på kvällen, eller så får jag städa själv varje gång när han är på träning, eller så får det bli att man gör det på helgerna eller på sin lediga dag. Och det sistnämnda är vad det blir för våran del.

Ni som bor hemma har jag svårt att tänka mig att ni ställer er och städar och tvättar när ni har en enda dag ledigt. Det är skittråkigt tycker jag att man ska behöva göra det. Men det finns ju ingen annan som gör det för än så det är bara bita i det sura äpplet och göra det. ;) Nu vet ni vad vi ska göra i helgen i alla fall. Men det är innebandy i helgen också så det ska jag gå och kolla på såklart :) 

Men nu ska jag kurera mig med lite te och en film. Hoppas att ni fortfarande läser bloggen, trots att jag är så velig ;) Jag ska skärpa mig nu, jag lovar :)

Inga kommentarer: