A TOUCH OF MY [new] LIFE.

a hole new world.

11.9.11

när 6åriga tjejer försöker spela "fotboll"



Idag var det fotboll som stod på schemat denna söndag. Det var Simons lillasyster som spelade cup. Kolla bara hur gulliga dom är. Och det var något av det roligaste när man ser dom springa runt på planen, då många inte ens vet att det är fotboll som gäller för stunden typ. Det studsar omkring och kollar så att flätan ser bra ut eller stannar upp och vinkar till föräldrarna. Under denna match hände nog allt detta, men också att en tjej i motståndarlaget satte sig ner på huk och hittade en gräsplätt och började greja med den. Sedan kom ännu en till från laget och kollade på denna gräsplätt. Haha det var hur kul som helst och riktigt charmigt! 

Sedan blev det en sväng ner på stan då jag och Simon tog en liten fika för att fördriva tid tills nästa match, då Simons låtsasbror skulle spela. 

Nu har vi precis kommit hem från även den matchen och är kalla och trötta. Nu blir det att slappa lite framför tv:n innan vi åker hem till Simons pappa och äter en härlig söndagsmiddag. 

Jag har ett litet tips också som jag måste dela med mig av. Igår när vi var hemma hos Martin då boysen spelade NHL så satt jag och kollade på Svtplay. Det var faktiskt min mamma som tipsade mig att se denna showen så jag passade helt enkelt på då :) Det är en show med Mia Skäringer som är ur hennes bok. Den heter Dyngkåt och hur helig som helst" och måste verkligen ses. Höll helt seriöst på att kissa ner mig av skratt. Har ni lite tid över så tycker jag verkligen att ni ska kolla på den! Länkar här nedan. 


Ha en bra Söndag. 


Inga kommentarer: