A TOUCH OF MY [new] LIFE.

a hole new world.

13.5.11

att säga nej.

Hej svejs!

Är helt död. Har inte orkat skriva något och hade helt glömt av det dessutom. :) Igår jobbade jag på en ny förskola, men jobbade bara till klockan 1, så efter jobbet åkte jag och hämtade Simons syster på skolan och sedan gick vi på picknick vid en lekplats precis intill våran lägenhet. Supermysigt verkligen, och jag tyckte nog att det var roligare än vad hon tyckte det var att gunga och klättra på klätterställningen.(a)


Jag jobbade idag också på samma ställa som igår och är heeeelt slut nu. Det tar verkligen på krafterna att vara på nya förskolor hela tiden, men det är verkligen jättekul!

På tal om jobb....

Jag ringde tillbaka till dom på Omvårdnad Gävle och sa att jag inte ville ha jobbet. Vet att det låter jättekorkat av mig, men det kändes inte alls rätt och helt plötsligt så kommer det fram att man inte alls är säker en plats när man söker. Men det trodde ju jag. Jag trodde ju att jag skulle ersätta en annan person eftersom man går som vikarie, men nejdå. Eller jag fattar ingenting. Men det var i alla fall så att man lika gärna kan behöva gå och vänta hela sommaren på att KANSKE få ett jobb.. och hur kul är det då? Så nej, det var ingenting för mig. Nu får jag istället söka lite nytt (om inte det nu är försent) eller så får jag helt enkelt hoppas på att jag får lite jobb på förskola i sommar. Men så ligger det till i alla fall.

Simon är inte hemma så jag är ensam hemma ikväll. Han åkte iväg hem till en kompis och kollade på hockey ikväll igen. :) Jossan frågade om jag skulle med ut, men har verkligen inte pengar för det just nu. Vill ha lön!

Nu ska jag göra lite te och krypa ner i soffan och bara ta det lugnt. Hoppas ni har en bra kväll!

Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Patricia, min älskade pluttis! Du har personlighet & kompetens som tydligt beskriver vem du Är... "Jag tar inte vad som helst, till vilket pris som helst"... Det e sketabra! (Skinn på näsan)

Jag vet att du gjort rätt denna gång... Men var noga i framtiden med att du verkligen ger det den tid du behöver för att komma till rätt beslut. Du måste ju inte meddela på en gång, utan kan suga på karamellen ett par dagar eller fem. Mao stressa inte fram beslut ;-)


Jag älskar dig! och vet att du kommer att få många framgångsrika arbeten ;-)

Love you soooo much! //Papi <3

Unknown sa...

Tack papi <3

Ja jag vet att det gick lite fort att ta det beslutet, men nu i efterhand känns det mycket bättre så jag gjorde ett bra beslut :) Men det ska jag absolut tänka på framöver och tack för tipset älskade papi! <3

ÄLSKAR DIG! <3